Pin it

1 augusti 2016

Pyssel med krympplast


Krympplast, köpte det för över 1 år sedan.
Sen har jag liksom glömt bort att jag hade det hemma.
 Hittade det av en slump när jag letade efter andra saker.

Började pyssla.

Då jag inte tidigare arbetat med detta material tidigare var jag tvungen att testa lite.
 Testet gick bra. Nu vet jag hur det fungerar och när jag ska göra spännen och liknande så har jag lite erfarenhet i alla fall.

Nu gjorde jag bara halsband.

Först ritade jag motivet med posca pennor.
Sedan klippte jag ut mina motiv och gjorde hål för kedja.
Satt på ugnen 175ºC.
Sedan lade jag mina utklippta saker på ett foliepapper och när ugnen var varm satt jag in på galler i mitten av ugnen.

½ minut senare hade dem krympt och jag tog ut från ugnen och så lade jag en tjock träskärbräda över för att platta till.

Klart





Nu är det bara kedjan som saknas.


Den vita avlånga berlocken till vänster var från början 7cm lång och nu i krypmt tillstånd är den endast 3,5cm lång.

Vill man ha något stort måste man ta hela plast arket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar