Pin it

1 november 2015

Röda fjärilar

Vad har jag pysslat med nu?


Jo jag försöker sy en väska eller
nesesär eller en påse.
Inte vet jag riktigt vad det ska kallas för.

Jag vet vad jag ska ha den till.
 Jag vet hur den ska se ut.

Jag börjar nåla utseendet.

Sen börjar jag sy...hmmm
trassel, vad är det för fel ?

Att sy är inte min starkaste sida, har aldrig varit.
Symaskin och jag är inte kompisar.
Symaskinskurs nästa, vilka rattar är vad?



Fast nu verkar det fungera efter en massa justeringar.
Det här blir ju bra.

 Så nu är det bara sy ihop kanterna
  Sen syr jag en kant i botten på båda sidor.



När detta är gjort så syr jag i hop sidorna och sedan en kant på översidan. 
 Jag vill ha som ett lock som går över.

Det trasslar inte som förut, det är lite pill och lite småstrul, men det kan jag leva med. Som att övertråden åker ur nålen lite då och då.

Syr hellre än bra.


 Nu är det dags att ordna med kardborrbandet, även om det är lim på baksidan
 har jag sytt fast det för bättre hållbarhet.



Titta !
Jag lyckades !

Jag är nöjd.


Nu har jag en påse som jag kan ha mina stickor, garn och nålar i när jag är ute och far.
Jag har använt mig av vaxduk som är mer som ett tyg.

Allt för att inte nålar och stickor ska åka rakt igenom.




Jag behöver anmäla mig till en sömnadskurs för nybörjare och en såhärfungerarensymaskinskurs.
Finns det?
En kurs som går igenom hur en symaskin fungerar.
Vad är vad?
Vilken nål använder jag när, hur ser jag skillnad på det. Hur ska jag veta osv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar