Pin it

8 oktober 2015

Väst och kortbyxa stickat till Bratz

Jag har stickat mina första pojkkläder !
 Ja till Bratz dockan alltså.


Pojkkläder har jag stickat, jag har en systerson.
Susanne stickat 

Men nu går vi tillbaka till min Bratzdocka.

Jag har stickat en väst till honom av restgarner
 Drops alpaca.
 Fint som snus.
 Han har även fått ett par shorts. Tyvärr var dem lite tajta i låren, enligt mönstret ska man ha ett bomullsgarn, men har man alpaca som jag använt kanske man får lägga till ett par maskor i varje ben och i midjan.

Bratz Boyz, Cameron heter han, tror jag, ser ut så på bilderna när jag surfar runt.

I alla fall, nu ska jag fortsätta att sticka lite mer kläder till boyzen.

Mönster shorts Bratz mönster nr 190

Mönster väst Bratz mönster nr 197
Västens mönster är lite förvirrande.
Lägg upp 3 maskor och sticka, efter 3 cm ska man sticka ett pat am sedan typ 12 rm. ?
Med 3 m?!

Jag lade upp 42 m, mönstret måste vara felskrivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar