Pin it

30 juli 2015

Semester och regniga dagar = pyssel semester

Semesterdagarna försvinner i rasande fart, snart är det dags för jobb igen. Inget jag ser fram emot i ärlighetens namn. Trots regniga dagar har jag haft fullt upp med pyssel och jag har njutit av min ledighet. Denna semrester har gått i pysslets tecken.

Just nu är jag inne i en pärlplatte period, jag pärlar. Jag pärlar så mycket så att jag har fått åka iväg och köpa fler pärlor och pärplattor. Det var flera år sedan jag pärlade så här mycket, till och med maken har pärlat.

Jag har gjort en hel del underlägg och nu håller jag på med en mobil, inte telefonmobil utan en mobil som man hänger i taket.

I allt regnande har jag även uppdaterat datorn till 10, tänkte att nu kommer det trasslas, men det gick bra, hoppas jag, installation blev klar för ca 10 minuter sedan och allt var kvar.
Satt igår och gjorde back up på allt och under tiden pärlade jag.

Har faktiskt hunnit sticka några sockor också både till barn och dockor.
Några julkort har jag hunnit med och jag har gjort egen glass två gånger och som har ett eget blogginlägg.


Så mina lata dagar är snart förbi och arbetsångesten som började förra veckan har ökat sitt grepp.
Jag har ont i magen, det stramar och kniper och trycker och jag drömmer ut min ångest.
  På senaste månaderna efter arbetsbytet så har jag bara drömt arbetsdrömmar, jag jobbar jämt och jag jobbar i drömmen. Det var många år sedan jag kände så här inför arbetsstart efter semester.

Nu ska vi se hur det går att föra över bilder i det nya windows... det gick ju strålande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar